lördag 3 oktober 2009

Boktips!

Ja, ni hörde mig! Denna blogg ska ha regelbundna boktips. Jag tycker den yngre generationen läser allt för lite och jag tycker det är synd och skam. Man går miste om ett av livens största nöjen (jag är helt seriös), utan anledning! Det går att lära sig att uppskatta böcker, det är inte ett intresse man föds med om jag säger så.

Hur som helst, vidare till mitt boktips: IMPERIETS DOTTER av Raymond E Feist & Janny Wurts.
Det är en serie med sex böcker som går under kategorin fantasy, (för er som inte vet det läser jag oftast fantasy böcker), Maras List, Maras hämnd, Barbaren, Kaos, Magi och Det Förbjudna.
Jag tänker inte försöka ge mig på en beskrivning av böckerna då detta inte kommer göra dem rättvisa, men om du vill testa på fantasy kategorin så är detta det ultimata valet. Jag själv har läst hela serien tre gånger (avslutade precis den tredje) och den har vart lika bra varje gång!

Så, läs Imperiets dotter för fan!
Ha det bra, är, läs och sov mycket / My de Klonia

1 kommentar:

  1. Nostalgi! Jag saknar huset och att komma och ligga i din säng medan du läser. Btw - jag kan inte existera i en värld där du inte finns. Den ekvationen är omöjlig. Hoppas du hade trevligt med släkten idag <3

    SvaraRadera