lördag 3 oktober 2009

HELG!

Asså helgen har ingen betydelse för mig längre. Eftersom jag är mitt i mellan två jobb för tillfället så flyter jag runt om dagarna i en arbetslöshet-koma. Jag vet knappt vart den ena dagen börjar och den andra slutar. Jag ser inte fram emot den vanligtvis så efterlängtade helgen eftersom den bara innebär mer "död" tid. I veckorna har jag ändå träningarna att se fram emot, och med tjejkväll var och varannan dag så håller jag mig relativt sysselsatt. Men helgen.. Det är en annan femma!

Igår bakade jag och Linn kladdkaka och bullar, och allting blev lyckat, (bullarna var awesome)! Efter min första framgång i köket så lämnade jag stafettstaven vidare till Mamma och Janne när de kom hem på kvällen. Det blev en god middag med kyckling och svamp kryddat med lite djupa samtal då två 'sooon to bee' analytiker och jag själv slog våra kloka huvuden ihop.. heavy stuff!
Sedan, när klockan slog åtta, var det idol dags och som vanligt ägde Calle. Juryn höll inte helt med men vad vet dem? Haha nej men skämt åt sidan, när man ger schlager-tjejen och söta möss-killen två wildcards så ställer jag mig frågande. Nåväl, annars var det ett halv lamt program då Mariette måste betraktas som kvällens höjdpunkt!

Idag ska jag städa lägenheten inför släktkalas imorgon, och sedan på kvällen ska jag hem till Linn och röka vattenpipa, smak; mint, vindruva och melon. Det blir ju perfekt för mig och min astma men den får man ta!

Det var allt för nu! Ha det bra, ät, läs och sov mycket / My de Klonia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar