söndag 8 november 2009

Uppdatering!

Då var det dags att uppdatera bloggen igen! Det har varit dåligt med det på senaste tiden, har så himla fult upp under dagarna.. Eller? Knappast! Dock har jag inte riktigt haft skrivlust men nu har jag fått ändan ur vagnen.

I studentpresent gav Kim, Robin och Teija mig en tatuering. Jag har funderat länge på motivet och vart den ska sitta och hoppat fram och tillbaka mellan de olika förslagen. En sak som är ristat i sten är att motivet ska vara en bit av en Jackson Browne (the one and only) text . Men jag har inte riktigt bestämmt mig för vilken bit. Det står och väger mellan:

"Whatever you believe the necessary course to be,
depends on who you trust to identify the enemy"

eller:

"I don't know what love has got to do with happiness"

Svårt val! Ena är lite mer politisk och den andra är lite mer personlig. Hur som helst är det poesi. Det är ju inte för intet som J.B är med i songwriters hall of fame! Vilket alternativ tycker ni är bäst?

Sen till ett helt annat ämne: HUND. Jag ska skaffa hund. Det är ingen fråga om saken. Och nu har Ninni, pappas fru, varit så snäll att hon erbjudit mig att låna hennes hund i en månad, för att verkligen få känna på. Hunden heter Vera och hon är en italiensk tryffelhund, jätte fin och snäll. Jag skulle aldrig själv låna ut min hund i en månad men jag är jätte glad för att hon kan tänka sig att göra det! det kommer bli Awesome!

<---- En italiensk tryffelhund

Värt att nämna är att jag har haft en mysig dag i dag (trots bakfylla sedan gårdagens lagfest, som var jätte trevlig btw). Nu ska jag och moderen min kolla på parlamentet!

Ha det bra! Ät, läs och sov mycket / My de Klonia

3 kommentarer:

  1. jag tycker alternativ 2 :)

    SvaraRadera
  2. Jag är ockås mest inne på den! :) / My

    SvaraRadera
  3. Jag tycker alternativ nummer ett faktiskt!:)

    SvaraRadera