lördag 13 mars 2010

Att göra skillnad


Håller tummarna!
"Sårbara separat, oslagbara ihop"

Nu har det gått en vecka sedan jag började som elevassistent.
And I love it!
Man kan lätt påstå att det är en liten skillnad mellan att ligga hemma i fosterställning sovandes i 12 timmar om dygnet och att försöka hjälpa en ung kille att klara plugget.
Lite mer givande.
Inga, och då menar jag inga, yrken är skamliga men jag har alltid haft en förkärlek till samhällsfrämjande arbeten, och jag tycker att mitt jobb kvalificerar in i den kategorin. Givetvis behöver vi folk som lagar datorer, jobbar i butiker och personer som delar ut p-böter men det är någonting speciellt med vissa yrken. Lärare, psykologer, alla som jobbar inom vården, poliser m.m, detta är yrken som jag anser är speciella och nu är jag nästan där.
En skön känsla, att få chansen att göra skillnad.

Någon annan som gör skillnad genom att bara finnas är söstra mi Kim, vill passa på att offentligt gratta henne till graviditeten. Jag är så glad för eran skull, och min egen givetvis eftersom jag komer vara barnvakt 24/7. Värt att nämna är också att yours truly ska bli gudmor till det lilla livet, kan han/hon få det bättre förspänt? Don't think so! Självklart vet jag vad det blir för kön men det ska jag låta Kim avslöja, som en ledtråd kan jag dock säga att Ante eller Nora blev väldigt besviken och Ante eller Nora blev väldigt glad. Sug på den. Oavsett kön kommer barnet få de bästa förutsättningarna. Självgod? Möjligt, men ni måste erkänna att jag har underlag för det.
Men som sagt, grattis Kim och Robin ni kommer bli bra föräldrar. Vill också påminna er om att vara försiktiga med varandra. Kärleken kan vara smärtsam, den kanske till och med tillfogar er den störta fysiska smärta ni någonsin har upplevt. Men det är okej, det finns ingen skam i det. Två motpoler, en hård som sten och hjärtlös och den andra mesig som en liten flicka och vek. Ni kompleterar each other.

Men nu är det sovdags!
Ha det bra! Ät, läs och sov mycket / My de Klonia

p.s köpte två böcker idag på rea, och there is no greater feeling in the world än när man har helt nya böcker som väntar på en. Peace out!

3 kommentarer:

  1. 1. Tack My för gratulationerna!
    2. Jag kan ju erkäna att jag har en aning på vem som e hjärtlös och vem som är vek. My vafan! ;)

    SvaraRadera
  2. Haha - gick det lite snabbt när du skrev älskling?

    Du är världens bästa <3 Jag håller tummarna för er! Jag vet hur det är att bara gå och vänta på besked; tortyr. Älskar dig!

    SvaraRadera
  3. haha kim! den obotiliga bessewissern.. haha/ my

    SvaraRadera