onsdag 3 mars 2010

JOBB!

Som titeln antyder så fick jag tjänsten i Spånga! Vad roligt, skönt och spännande, allting på samma gång. Imorgon blir det möte med eleven och hans föräldrar, klockan tio på skolan. Tåget går från Läggesta halv nio och bussen går tio över åtta. Detta innebär att jag kommer behöva gå upp senast sju...
Men det är bara att bita ihop. Från och med nästa vecka kommer det bli till att gå upp tidigt nästan varje veckodag. Och det är ju inte som att jag har sovit lite under de gångna månaderna, så nu är det bara att köra.

Imorgon kväll ska jag sova i Eskilstuna eftersom att jag har en jätte tidig tandläkartid på fredagsmorgonen. Äntligen ska jag få den efterlängtade tandskenan, på tiden! Nu har jag varit utan så länge att tänderna nästan gått tillbaka till hur de var INNAN tandställningen.
En liten överdrift kanske, men ändå.
På eftermiddagen sen så blir det fika med tjejerna, väldigt trevligt! Lina kom på idéen att vi ska passa på att fira min anställning med inte en utan två tårtbitar. Givetvis är jag på, fast i ärlighetens namn skulle jag nog ha tagit två bitar ändå!

Så ser tillvaron ut i nuläget!
Värt att nämna är att jag saknar min syster och följeslagare Kim, även hennes andra hälft saknar jag, (pyttelite, knappt värt att nämna but still), Robin!


Ha det bra! Ät, läs och sov mycket / My de Klonia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar