söndag 30 maj 2010

Skärp dig för helvete!

Gårdagen var trevlig. Jag och Anna hade planerat att städa hela dagen och sedan ha myskväll framför Eurovision Song Contest men istället blev det en dag på stranden och tjejfest med tjejerna från jobbet. Inte riktigt som vi hade planerat men vart ju lyckat ändå! Vi drog till Sofia och Anna W, som var värdinnor för kvällen, vid nio snåret vilket var den överenskomna tiden. Alla andra kom dock vid halv elva ungefär så det är någonting vi har lärt oss till nästa gång, att komma ca en och en halv timme sent.. Det vart en trevlig kväll, om än kort för min del. Vid halv två skulle alla vidare till olika platser men jag kände att det var dags att dra sig! Haha men sån är jag, som Anna uttryckte det: "Vill du gå hem och sova så gör du det!" Detta är ju i alla fall mina vänner från Eskilstuna vana vid, är man inte partysugen så är man inte, end of story.
Men slutade kvällen där? Neeeeej. Jag lade ut nyckeln till Anna så att hon INTE skulle väcka mig vid 7 när hon skulle komma hem. Klockan sex ringde det på dörren... jag vart inte så där jätte lycklig över att behöva stiga upp och öppna bara för att Anna var för full för att komma ihåg att nyckeln låg i brevlådan. Men upp gick jag, som den vän jag är, och fatta vad förvånad jag blev när jag såg Daniel stå en centimeter från kameran ringandes på dörren och ville komma in. Efter ett kort förhör, då det gick upp för mig att Daniel hade tänkt att sova på våran soffa, släppte jag in honom och gick sedan och lade mig. Jag hör från min säng hur han fumlar sig in och sedan brakar ner i soffan och däckar. Min sista tanke när sömnen tog mig var kring Anna och vart hon höll hus.
När jag vaknade på morgonen idag hade jag glömt incidenten igår, så när jag kom ut i vardagsrummet och såg Daniel 1.90 lång sovandes i vår 1.40 soffa, brast jag ut i skratt. Givetvis vaknade min gäst av detta, vilket var tanken, och han masade sig upp för att äta frukost. Jag ringde Anna och såg till att hon skulle komma hem och medan vi väntade åt vi frukost på balkongen. När Anna kom hem berättade hon om sin kväll igår och vart hon hade spenderat natten:.. När hon vid sex tiden igår hade börjat tänka på hemgång så åkte hon hem till Daniel för att se om han var hemma. Då hon inte fick något svar, efter x antal minuters ringade på dörren, drog hon sig mot Linus, Simon och Carl som bor bara några 100 meter från Daniel. Inte heller vid denna dörr får hon något svar. Efter några vändor fram och tillbaka mellan de olika lägenheterna får hon nog. Hon sätter sig vid vägen vid Linus, Simon och Carls lägenhet väntandes på en taxi för att åka hem. Men när tiden går och ingen taxi kommer dåsar hon till och somnar mot ett elskåp. Hon hann bara sova en kort stund när hon vaknar och till sin oförställda lättnad ser Simon komma gåendes. Anna följer med Simon upp och hinner sova i någon timme innan jag ringer och väcker henne.
Tillbaka till frukosten. Anna äter lite melon och hoppar sedan in i duschen. Daniel ligger i soffan (som han har utvecklat någon slags hat-kärlek för) och ser på Star Trek medan jag flyttar över mina kläder till mitt nya rum. När Anna är klar ville vi gå och äta, och Daniel får lov att slita sig från tvn. Så, en man kort åkte vi mot Forum för att äta prego. Det märktes att vi saknade en spelare men eftersom han är på semester så fick vi göra det bästa av situationen. Vi drog hem till Linus och dem för att bada i deras pool. Där hängde vi i några timmar, sen drog jag hem. Någon timme efter det följde Anna och Daniel efter och nu är vi hemma hos oss. De ligger och sover, jag läser. Snart ska jag väcka dem och försöka få med dem för att äta.

En skön helg ändå måste jag säga.
Tills nästa gång, ha det bra! Ät läs och sov mycket/ My de Klonia

3 kommentarer:

  1. Jäklar vilken kväll ni verkar haft, speciellt anna :) saknar er!

    SvaraRadera
  2. ja vad skall nan säga.............kul verkar ni att ha
    kram mamma2

    SvaraRadera
  3. Du lever efter din devis och det imponerar.
    Kram älskade unge
    Mamma

    SvaraRadera