fredag 21 maj 2010

Och så var det bara en..

Press. Jag känner en sådan press nu på mina inlägg att jag får det svårt med uppdateringen. Det är en känsla som endast har med mig att göra men det käns som att jag inte kan skriva vad jag vill längre utan att bloggandet nu måste handla om vad vi gör och hur vi har det. Men idag när jag insåg att det är därför jag har motstånd mot att skriva så vart jag road över mig själv eftersom att jag faktiskt helt uppriktigt ger fullständigt fan i vad andra tycker om min blogg! Så vart kom pressen från egentligen? Som min goda vän och följeslagare Anna skulle säga: "Okänt!"

Jag saknar Pappa. Jag saknar honom jätte mycket och ofta.
Jag saknar Mamma. Jag saknar de två år vi hade tillsammans.
Jag saknar Miffona. Hur ska de klara sig utan mig?

Men bortsett från det är allt awesome här. Det är inte som jag föreställde mig, det är bättre. Denna vecka har det också vart otroligt bra väder så imorgon om vi inte badar ska vi gå levada hela dagen. Jag vet inte riktigt hur man beskriver det, men det är som vattenkanaler som går igenom hela ön. De grävdes av slavarna förut för att sötvattnet skulle kunna rinna ner från bergen. Och det finns som en stig bredvid varje levada som man kan gå på (se bild). Man får se väldigt mycket av denna fina ö genom att gå levada.
Ikväll blir det whisky fotboll! Sist vi var med vart det mer fotboll än whisky och jag tror att det kommer vara fallet idag också. Om inte Robert (Robin), som är med för första och sista gången, lyckas peppa alla och smitta av sin entusiasm på oss andra.

Kim och Robert åker hem om en vecka, det är ingenting, en enda vecka. Det suger att de ska åka då jag kommer missa en jäkla massa qualitytime med Liv, och Anna och jag kommer förlora vår guru Kim. Vem ska nu hjälpa oss genom livets labyrinter?
Men, det ska också bli skönt att de åker så att jag kan få ett eget rum. Jag gillar att dela rum med Anna, det är mysigt och trevligt så jag kommer definitivt sova med henne någon natt då och då, men jag behöver ett eget utrymme. Alla är olika men jag fungerar mycket dåligt om jag inte får ensam tid med mig själv. Det var det första mamma frågade mig när jag ringde henne idag: "Och hur klarar du dig? Får du någon möjlighet att vara själv?" Mmm, nog känner hon mig alltid.
En till fördel med att de åker är att lägenheten kommer bli renare! Vi kommer inte tvingas diska upp deras disk när Anna inte står ut längre.
Fast inspite all of this så är den övergripande känslan kring deras avfärd ledsamhet.

Men nu ska jag ta en powernap innan jag ska spela fotboll, (du hörde mig Ida jag sa POWERnap).

Tills nästa gång fuckers, ha det bra! Ät, läs och sov mycket/ My de Klonia

En liten awesome video till er mina vänner att bli inspirerade av:

4 kommentarer:

  1. hej vännen känn inga måsten eller krav är du glad är jag det
    mamma2

    SvaraRadera
  2. Tänkte idag på att du vore den perfekta att åka på roadtrip på långa vägar någonstans långt bort med. Just för att jag skulle få vara lite för mig själv när jag ville men ändå inte. godnatt jag saknar dig hälsa anna. Powernapa inte för mycket!
    <3

    SvaraRadera
  3. Skrev en "skitsmart" men den "försvann".



    Skitsur.....

    SvaraRadera
  4. Morfar berättade om de där vattenkanalerna, han sa att det var jättefint. Jag saknar dig!! <3 / Emma

    SvaraRadera