lördag 26 september 2009

Trött och barnvakt!

Har haft match idag, hemma match. Vi spelade mot Arboga och det började ganska så bra, jag tror vi ledde i halvlek men är inte helt hundra! I andra halvlek däremot rann det iväg lite, inte mycket men lite och tillslut förlorade vi med fyra mål.
Efter matchen åt vi tillsammans och såg sedan herrarna spela. De förlorade tyvärr också!

Jag fick åka med Monika och Lina hem till Mariefred eftersom jag skulle vara barnvakt till Ante och Nora. Var trött som fan när jag kom hem och kände missmod när jag möttes av två glada ansikten. Jag avlöste Linn ,(som hade vart barnvakt två timmar åt mig), och genast haglade frågorna:
-"My, kan du fylla en vattenbalong?!"
-"My, får jag spela dator!?"
-"My, får jag se på tv!?"
-"My, kan vi leka mamma, pappa, barn!?"
Barn har ingen taktkänsla. Jag besvarade alla frågot med ett entydigt NEJ, och gick till köket för att ta ett glad mjölk. Då kommer Nora, som tappert inte har gett upp hoppet om att få ett ja, och frågar om hon får ta hem en kompis. UNDERBART, en till jobbig snorunge! Gissa vad svaret på den frågan blev.. Jag behöver inte ens skriva det. MEN, som den listiga person jag är sa jag till Nora att hon gärna fick gå och leka med kompisen hemma hos henne. Snora blev överlycklig och sprang genast iväg och ringde. Svante frågar Snora om han får följa med men får ett rått nej. Jag ser min chans och griper in och ber Nora att ta med sin lillebror. Men neeeeej, inga argument hjälper, hon vill bestämt gå själv. I ett sista desperat försök säger jag: -"Men Nora, tänk så tråkigt Ante skulle få här hemma. Helt ensam med mig som kan vara ganska tråkig". Hon tittar medlidande på Ante och ändrar sitt nej till ett ja. SCOOOORE!!!! Så, iväg springer Svanton och Norbert och jag får två timmars välförtjänt vila.

De återvände hem vid sjutiden, och har tittat på en film fram tills nu då det är säng dags. Till mat blev det pizza vilket gjorde mig till den bästa storasystern i världen. Nu har de hoppat i säng och jag skulle läsa en godnatt saga. Men när jag kom in sover de redan som stockar. Det är lätt att vara barnvakt!

Tills nästa gång. Ha det bra, ät, läs och sov mycket/ My de Klonia

p.s för att undvika missförstånd så älskar jag de små miffona djupt. Skulle dö för dem när som helst.

1 kommentar: