lördag 24 april 2010

BOKTIPS nr 3 och nr 4!

Ja, då jag har fått intensiva påtryckningar från mina läsare att lägga upp nya boktips, (med intensiva påtryckningar menar jag en hånande kommentar från lill-Stina), så tänkte jag att de fanimej har rätt. Nu är det dags igen! Denna gång blir det två tips samtidigt eftersom att jag för någon vecka sen läste ut en grym bok och har för några dagar sedan börjat på en ny serie!
Lägg också märke till att jag i mina tidigare rekomendationer bara har tipsat om serier, denna gång är inget undantag.

Alltså, boktips nummer 3:
BLODSARVET, av Henrik Larsson
- Krigarhjärta


- Isöhäxan


- ??

En makalöst bra triologi, (detta säger jag trots att jag inte har läst den tredje och sista boken), som faktiskt är skriven av en svensk författare. Både jag och Kim har blivit helt sålda på böckerna och väntar med spänning på trean, (som jag förutspår kommer heta Profeten). Det har dock ännu inte kommit ut någon som helst information om när den avslutande delen kommer komma ut, vad den heter, vad den handlar om eller om han ens har börjat med den så vi får helt enkelt vänta och se!
Jag tänker inte heller försöka ge mig på en beskrivning av dessa böcker, då jag inte har en sportslig att göra dem rättvisa. Men, verkligen, läs dem!
Boktips nummer 4:

RIGANTERNA, av David Gemmell
- Stormsvärd
- Midnadsfalken
- Korphjärta

- Stormryttaren

Jag är nu inne i den första boken, för andra gången då jag redan läst serien en gång, och den är lika bra som jag kommer ihåg. Den sista delen i serien har jag dock inte läst än eftersom att den relativt nyligen kom ut så jag ser förväntansfullt fram emot den. Om boken är i närheten av så bra som de andra böckerna kan jag inte bli besviken. Tänker inte försöka beskriva dessa heller, om ni är nyfikna får ni läsa dem!
Det var allt för denna gång.
Ha det bra! Ät, läs och sov mycket / My de Klonia

1 kommentar: