tisdag 20 april 2010

Matvecka!!

Oj oj oj nu ska ni få höra hur denna vecka ska se ut,
jag kommer utan tvekan var alldeles slut.
Och inte slut som i fyskiskt trött,
nej, min mage kommer vara slut efter både surt, salt och sött.

Tisdag: Till min kära mormor jag ska,
hennes kokkonst gör mig alltid gla'.
Onsdag: Min absoluta favorit rätt (musslor) ska ätas på Akkurat med mamma,
en hejdå middag då jag inte så länge till i Sverige ska stanna.
Torsdag: Att det även här ska vara en hejdå middag är väl inte en chock,
denna gång med min morbror som är en skicklig kock.
Fredag: På världshuset ska jag bjuda mamma och Ibbe på mat,
förhoppningsvis en lugn middag utan tjat.
Lördag: Att säga hejdå till familjen är inte lätt,
dock blir det mindre svårt om man i knäet har en servett.
En trerätters middag att se fram emot har jag,
det händer inte varje dag.
Söndag: Till kära fadern och hans fru måste jag också säga hejdå,
en utmärkt midag får de lov att bjuda på.

Det var min vecka som så,
hoppas ni har fått någonting att tänka på.
Hur ser eran vecka ut är det kommer till mat?
Vill man ha något gott får man inte vara lat.
Alla kan inte ha lika stort flyt som mig,
jag är en ovanligt lyckad tjej!

Ha det bra suckers! Ät, läs och sov mycket / My de Klonia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar